Digital temadag om samsjuklighet 6 september

Vad innebär samsjuklighetsutredningens förslag? Hur är situationen inom vård och omsorg för personer med skadligt bruk och beroende? Hur kan man arbeta med samsjuklighet bland barn och unga?

• Publicerad: 5 jul 2022 15:26

Detta är några av frågeställningarna som kommer att besvaras under ett webbinarium om samsjuklighet, som samarrangeras av Blekinge, Kalmar, Kronoberg och Skåne. Under dagen kommer samsjuklighetsutredningens förslag att presenteras och diskuteras utifrån regionala och kommunala förutsättningar.

Dagen innehåller en presentation av samsjuklighetsutredningens förslag som görs av Anders Printz, regeringens särskilda utredare. Du kommer också kunna lyssna till regionala och lokala exempel på hur man arbetar med samsjuklighet.

Målgrupp: Beslutsfattare och medarbetare som möter personer med samsjuklighet (substansbruk/beroende och annan psykiatrisk diagnos eller tillstånd)

När: 6 september 9.00 – 15.15
Var: Digitalt seminarium, en länk skickas ut till alla anmälda
Anmälan: Senast den 23 augusti via denna länk.
Dagen är kostnadsfri.

För frågor om anmälan: jakob.axelsson@lansstyrelsen.se

För övriga frågor: hanna.mann@lansstyrelsen.se

Sidan uppdaterad: 5 juli 2022