För dig som jobbar i Stöd och behandling

Här hittar du länkar för inloggning, instruktioner och lathundar, support samt frågor och svar.

Instruktionsfilmer

Här hittar du instruktionsfilmer för de vanligaste funktionerna i Stöd och behandling.

På 1177.se finns information om att få stöd, behandling och utbildning på nätet. Här finns också instruktion hur invånaren loggar in och hittar sitt stöd- eller behandlingsprogram.

Support och felanmälan

Om du får tekniska fel eller upplever en bugg behöver du ta en skärmdump på sidan samt notera datum och tid då felet uppstod. När du kontaktar supporten bifogar du detta.

1. Prova att stänga ner webbläsaren helt och starta om den. Prova också att rensa cachen i webbläsaren.
  2. Behandlare ska i första hand vända sig till sina kollegor om problemet kvarstår.
  3. Behandlare ska i andra hand vända sig till sin regionala support. Se kontaktuppgifter längst ner på sidan.
  4. Regional support kan vid behov vända sig till den nationella supporten. OBS! För att få hjälp av den nationella supporten krävs skärmdumpar.

Kontaktuppgifter för support och användarhjälp för behandlare finns längst ner på sidan.

Support för invånare

Om invånare får problem med tekniken, exempelvis inloggning, ska de vända sig till den nationella supporten på 1177.se.

Telefon: 0770 - 72 00 00 alla dagar klockan 06-22
Via webbformulär på 1177.se. Sök på Support e-tjänster

Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna för dig som jobbar med Stöd och behandling. Vi fyller på med frågor efterhand.