1177 tidbokning

Här hittar du information om 1177 tidbokning.

Vad är 1177 tidbokning?

1177 tidbokning/webbtidbokning ger invånaren möjlighet att boka, avboka och omboka en tid direkt i journalsystemets tidbok via e-tjänsterna på 1177. Invånarens bokning visas sedan för vårdpersonalen i tidboken.

Mottagningen styr vilka tider som ska vara möjliga för invånaren att själv kunna boka, omboka och avboka direkt i tidboken. All hantering av tider och tidstyper görs i vårdens tidbokningssystem.

Genom att invånaren/patienten själv administrerar sina tider till vården kan vårdpersonalens tid nyttjas för patientkontakter istället för till patientadministration. För invånarna/patienterna innebär webbtidbokning ökad flexibilitet och tillgänglighet. 

Tidboken består av fyra olika delar:

Bokade tider - Invånaren kan se sina bokade tider i inloggat läge på startsidan på 1177, under rubriken Bokade tider. Där visas invånarens bokade tider på enheter där webbtidbok är aktiverad och där verksamheten tillåtit att tiderna visas upp på 1177. För att invånaren ska kunna se sin bokade tid krävs en mottagningsrelation.
Läs mer om mottagningsrelation på Inera.se.

Avboka tid – En bokad tid kan avbokas direkt via 1177 e-tjänster.

Omboka tid – En bokad tid kan ombokas direkt via 1177 e-tjänster.

Boka tid – Invånaren bokar själv sin tid utifrån de tider som mottagningen gjort tillgängliga för invånaren. Tiderna kan antingen vara tillgängliga för alla, eller kräva ett bokningsunderlag.

Hur används 1177 tidbokning idag?

I regionen använder följande vårdsystem 1177 tidbokning:

  • Cosmic
  • RHKS
  • Sectra
  • T4 

Kom igång

Kontakta teamet för digitala invånartjänster om ni vill komma igång med 1177 tidbokning. 

e-tjanster@regionkalmar.se

Statistik

Statistik för 1177 tidbokning hittar du på Inera.se.

Support 

Nationell support

Telefon: 0771 - 25 10 10

Kontaktformulär för användarstöd

Kontaktformulär för felanmälan 

Regional support 

E-post till regional support