Lathundar, utbildningsmaterial, statistik och support
Här hittar du som arbetar med 1177 direkt lathundar, rutiner, utbildningsmaterial och support.
Rutiner
Regionövergripande rutin
Lokala rutiner
Lathundar
-
Administratörsläge ( länk till annan webbplats)
-
Biljett och besök ( länk till annan webbplats)
-
Hantera en vidimeringspost ( länk till annan webbplats)
-
Hantera personliga fraser ( länk till annan webbplats)
-
Inloggning ( länk till annan webbplats)
-
Notifieringar ( länk till annan webbplats)
-
Lägga till ny patient ( länk till annan webbplats)
-
Pågående besök ( länk till annan webbplats)
-
Skapa en vidimeringspost i vidimeringsvyn ( länk till annan webbplats)
-
Skyddade personuppgifter ( länk till annan webbplats)
-
Ta emot ärende ( länk till annan webbplats)
-
Översikt ( länk till annan webbplats)
Uppföljning och statistik
Frasmallar
Övningsuppgifter
Utbildningsfilmer
Introduktion till 1177 direkt
I denna film får du som användare av 1177 direkt en introduktion till plattformen.
Sök vård som patient
Denna film visar patientingången och hur det ser ut när invånaren söker vård i 1177 direkt.
Ta emot en patient som vårdgivare
I denna film kan du som vårdgivare se hur du tar emot en patient i 1177 direkt.
Vårdinitierade, bokade möten
Filmen visar hur du som vårdgivare kan ta kontakt med patient i 1177 direkt.
Support
Support och felanmälan för vårdpersonal
Om du får tekniska fel, upplever en bugg eller behöver annat användarstöd vänder du i första hand till din lokala superanvändare på mottagningen. Du kan också hitta svar, hjälp och kontaktuppgifter i 1177 direkts samarbetsgrupp på Navet.
Du kan även kontakta förvaltningen via e-tjanster@regionkalmar.se.
Support för invånare
Om invånare får problem med tekniken, exempelvis inloggning, ska de vända sig till den nationella supporten på 1177.se.