Omvänt ärendeflöde

Här hittar du information om omvänt ärendeflöde.

Vad är omvänt ärendeflöde?  

Omvänt ärendeflöde är en möjlighet för vården att kontakta invånare digitalt. Utskicken görs via 1177 personalverktyget och hamnar i invånarens 1177 inkorg.

För att skicka ut ett omvänt ärendeflöde använder man sig ut av mallar. Mallarna kan vara byggda som informationsutskick vilket betyder att invånaren inte har möjlighet att svara. Det andra alternativet är att man skickar ut mallar som innehåller frågor som invånaren kan besvara. 

Kom igång 

Kontakta Team digitala invånartjänster om er verksamhet vill komma igång och börja använda omvänt ärendeflöde. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan. 

Instruktionsvideos för att komma igång

Manualer och riktlinjer 

Riktlinje för omvänt ärendeflöde

Manual för omvänt ärendeflöde

 

Kallelser via omvänt ärendeflöde 

Du som vårdpersonal har möjligheten att skicka en enkel kallelse med giltig sjukresekupong för kostnadsfria resor till vårdmottagning, via omvänt ärendeflöde (vårdinitierat ärende).

För att komma igång med att skicka ut enkla digitala kallelser med sjukresekupong via omvänt ärendeflöde behöver du ta del av nedan riktlinje och instruktionsvideos.  

Läs igenom riktlinjen för omvänt ärendeflöde innan utskick, där beskrivs närmare hur mallarna får användas. 

Instruktionsvideos 

Support 

För support och beställning av nya mallar kontakta: 

e-tjanster@regionkalmar.se