Basutbud

I basutbudet ingår ett antal e-tjänster som gör att invånare och vårdgivare kan kommunicera med varandra via 1177.se. Basutbudet består av e-tjänster som varje vårdenhet minst ska erbjuda till invånarna via 1177.se.

Samtliga vårdenheter ska erbjuda följande e-tjänster:

  • Kontakta oss
  • Lämna synpunkter och klagomål
  • Läs din journal

Alla enheter inom primärvårdsförvaltningen och privata hälsocentraler ska erbjuda:

  • Boka tid via webbtidbok
  • Av- eller omboka tid via webbtidbok
  • Se bokade tider
  • Förfrågan om att boka tid - (för tider som ej möjliggör direkttidbokning)
  • Av- eller omboka tid (för tider som ej möjliggör direkttidbokning)
  • Förnya recept
  • Förnya hjälpmedel
  • Begär intyg 
  • Beställ journalkopior
  • Kontakta oss
  • Lämna synpunkter och klagomål 
  • Läs din journal (länk till 1177 journal)
  • Välj hälsocentral (länk till listningstjänst)

Vårdenheter inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, Psykiatriförvaltningen samt Folktandvården ska erbjuda:

  • Boka tid via webbtidbok
  • Av- eller omboka tid via webbtidbok
  • Se bokade tider 
  • Av- eller omboka tid (för tider som ej möjliggör direkttidbokning)
  • Förnya recept (för enheter som förskriver recept)
  • Beställ journalkopior
  • Begär intyg (för mottagningar som skriver intyg)
  • Förnya hjälpmedel (mottagningar som förskriver hjälpmedel)
  • Kontakta oss
  • Lämna synpunkter och klagomål
  • Läs din journal (länk till 1177 journal)

Utöver ovan kan vårdenheterna själva komplettera sitt digitala utbud med ytterligare tjänster som faller inom mottagningens uppdrag och verksamhet.